אירוע גיבוש לעובדי החברה

אירוע גיבוש לכל עובדי החברה – רעיונות

כל מנהל כוח אדם של חברה או פירמה, גדולה כקטנה, מכיר בחשיבותם של אירוע חברה לעובדים. אירועים אלה מקנים לעובדי החברה, מן הבכיר ביותר עד לזוטר, “גאוות יחידה”. אירוע חברה – אירועי כיף לעובדים הם הזדמנות לצאת מחוץ לכותלי המשרד ופשוט ליהנות.

החוויות המשותפות מקרבים בין העובדים והופכים את סביבת העבודה לנעימה יותר. 

בשורה התחתונה – אירוע חברה הם אירועי גיבוש שמעלים את תפוקת החברה.

אז איזה סוגים של אירועים מגבשים, אנחנו מכירים?

מסיבה לעובדים

מסיבה היא האירוע המגבש הטוב ביותר.

ללא הוצאות ענקיות ניתן במסיבה מוצלחת ליצור אווירה משחררת ובלתי פורמאלית, שתהיה כייף אמיתי.

אין כמו מסיבה טובה!

כל מה שכרוך בארגון מסיבה הוא מיקום טוב ומוסיקה טובה. 

העניין הוא שכדי שמסיבה תצליח, צריך לדעת איך גם לדאוג לכך ואיך לארגן אותה.

אז הנה כמה סודות לארגון מסיבה שתצליח:

  • דעו לאפיין את קהל המסיבה ולהתאים לו את המוסיקה המתאימה.
  • מצאו את השיר הסוחף בו יישבר הקרח ויתחילו לרקוד על רחבת הריקודים. אפשר אפילו לארגן ולתכנן מראש עם כמה זוגות שישתפו פעולה ויתחילו לרקוד כשהשיר הזה מתנגן.
  • שירה בציבור, אין כמו שירה בצוותא (ודווקא אם רבים מהמשתתפים לא הכי מוסיקליים ומזייפים) ליצור אווירה מאחדת ומרגש. יש בשירה בקבוצה, שיתוף בלתי אמצעי, חוויה  מיוחדת במינה.
  • הזמנת מנחה. מנחה למסיבה יעשה”שיעורי בית” ילמד על העיסוק המקצועי של החברה, ילמד על ההווי שלה ועל הטיפוסים הצבעוניים שלה. באופן זה יצליח המנחה לבדר את העובדים בהווי המשותף של החברה.
  • הזמנת הופעה חיה, להופעה חיה אפקט סוחף. הסאונד, הקשר עם הבלתי אמצעי עם המבצע/ת/ים והאווירה שנוצרת יוצרים מעצמם, מסיבה מוצלחת.
  • שילוב בין הסודות הנ”ל. הלהיט האחרון שמוכיח עצמו כמנצח הוא שילוב כין להקה, מנחה ושירה בציבור.

טיולים וסיורים

טיולים הם יום כייף קלאסי, בדרך כלל מארגנים לשם כך אוטובוס תיור מפואר (או יותר)  ומורה דרך מומחה. תפקידו של המדריך בטיולים אלה חשוב ביותר, הוא זה שהופך את הטיול לאירוע. אם הוא מתבל את ההדרכה בהומור, זה תמיד טוב.
רצוי שהטיולים לא יהיו ל”מטיבי לכת”. מאידך תמיד טוב שהטיול ישלב גם חוויה מיוחדת כמו לדוגמה ביקור באתר ארכיאולוגי, ביקור במקור מים שאפשר לטבול בו, מפל מים מרשים, שלג, וכיוצא באלה.

טיולים אלה משולבים לא פעם בסיורים. אלה יכול להיות סיורים במפעלים מעניינים כמו לדוגמה חברת החשמל, או לאתרים ציבוריים כמו לדוגמה גן הברון בזיכרון. או לאתרים פרטיים כמו יקבים.

טיולים המשלבים גם  ספורט מוטורי או אתגרי כמו טיולי ג’יפים, סגווי שטח וכיוצא באלה, הוכיחו עצמם כמוצלחים במיוחד למטרתם

נופש

נופש בבית מלון, בארץ או בחו”ל הוא אירוע מגבש קלאסי. זו הזדמנות להכיר את הקולגות לעבודה מהצד הבלתי פורמאלי. באירועי נופש כמעט תמיד נוצר “בונדינג” מועיל בין עובדי החברה.

פעילות ספורטיבית

פעילות ספורטיבית היא עוד סוג של אירוע גיבוש, אם זה  טיול אופניים, הליכה בפארק משולבת פיקניק, או משחקי כדור.

יש אף חברות ופירמות שמקימות קבוצת ספורט שלוקחות חלק בליגות השונות לעובדי חברות ופירמות. שאר העובדים בחברה מגיעים למשחקים כדי לעודד את הקבוצה שלהם. גם זו בהחלט חוויה מחברת ומגבשת.

הבעייה בכל הפעילויות הספורטיביות האלה היא שיש עובדים שלא אוהבים ולא מתעניינים כלל בספורט, עד כמה שזה נשמע מוזר, כן יש כאלה! העובדים יוצאי הדופן האלה נשארים מחוץ לתמונה וזה לא טוב.

סדנאות

סדנאות הם כינוסים בהם העובדים לומדים באופן פעיל על כל מיני חוויות חדשות ומעניינות.

סדנאות לדוגמה?

  • סדנת יצירה
  • סדנת בישול
  • סדנת צחוק

ביקור בהופעות

מחזות זמר וקומדיות עושות בדרך כלל את העבודה. רצוי שאלה לא תהיינה הצגות תיאטרון כבדות.

הופעות אחרות יכולות להיות של זמר/זמרת/ להקה אהובה. גם זה לא תמיד עובד. כי אפילו אם נניח הזמר שלמה ארצי הוא מאוד פופולארי, תמיד נמצא עובדים שדווקא לא אוהבים אותו, והם נשארים “מחוץ לתמונה”.

ארוחות במסעדת פאר

ארוחה במסעדת פאר היא יופי של חוויה מגבשת, אבל מתאימה רק לחברות קטנות עם מספר עובדים מצומצם. לחברות גדולות עם עשרות רבות או מאות עובדים, אירוע כזה אינו מתאים.

יום משחק

יום משחק הוא רעיון דיי חדש שצובר תאוצה בשנים החדשות. להבדיל מפעילות ספורטיבית, במשחקים כולם רוצים ויכולים להשתתף.

משחקים לדוגמה?

  • פיינטבול
  • וריאציה של תכנית הטלביזה “המרוץ למיליון”
  • וריאציה של תכנית הטלביזיה  “הכספת”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה